Меню сайту
Календар
Корисні ресурси
|
4 клас
Орієнтовні вимоги до змісту підсумкових контрольних робіт У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації (далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мов і літературного читання) та математики. Атестація результатів навчання з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють. Атестація з кожного предмета проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт. Контрольні роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових. На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання. Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі. Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених наказами МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304, від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», та Інструктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОН України від 28.01.2014 Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4-х класах не проводять. Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю учнів). При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
Особливості змісту контрольної роботи з української мови Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителів). І комбінація контрольної роботи з української мови формується з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1. Таблиця 1 Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з української мови
* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу; ** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис; *** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою. ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тестових завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь. Частину роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2.
Таблиця 2 Завдання для до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з української мови
* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу; ** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис; *** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою. Особливості конструювання змісту контрольної роботи з літературного читання Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя). І комбінація підсумкової контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного. Письмову частину роботи (творче завдання) учень оформлює на аркушах зі штампом школи. Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3. Таблиця 3 Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з літературного читання
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з читання має формуватись з тексту для самостійного читання і завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного і вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) і відкритого типу (на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого. Частину роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4. Таблиця 4 Вимоги до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з літературного читання
* якщо учень прочитав за хвилину 130 і більше слів, завдання оцінюється 3 балами, якщо від 130 до 149 слів – 2 балами, від 129 до 124 слів – 1 балами; ** якщо творче завдання виконано частково, неточно – 1 балом; якщо у творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами; *** бали за письмову частину роботи з читання виставляються без урахування помилок за грамотність.
Визначення техніки читання організовують таким чином:
Далі, вчитель встановлює кількість прочитаних слів кожним учнем за 2 хвилини, яку діліть на 2, і отримує кількість слів, прочитаних за хвилину. Особливості конструювання змісту контрольної роботи з математики Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя). І комбінація контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу. Роботу учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5. Таблиця 5 Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з математики
ІІ комбінація контрольної роботи для державної атестації з української мови має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), задачі на три дії та завдань з геометричним матеріалом. Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестовими завданнями. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6. Таблиця 6 Завдання для до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з математики
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом; ** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
Пропонуємо приклади завдань для контрольних робіт: до тексту для перевірки мовних знань
до тексту (побудова зв’язного висловлювання) Допиши, чим може закінчитись подія, описана у тексті для списування (диктанту). Заміни останній абзац (кінцівку) тексту так, щоб фінал події був щасливим. Доповни текст описом власних спостережень (для текстів-описів природи). Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
А реготати, хихикати Б плакати, сумувати В сміх, смішний
Марія, лінія, олія. А -ею Б -ою В -єю
В усі пори року Київ нагадує великий парк. А називний Б родовий В знахідний
Приклади відкритих завдань у тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь Добери й запиши прислівники, якими можна замінити подані вирази. Як кіт наплакав – ___________________________________________ На весь голос – _____________________________________________
Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності Пронумеруй слова за алфавітом (або за кількістю складів, або за порядком ударного складу тощо). лінуватися мовчати сито Покажи стрілочками звукову модель кожного слова. джміль яблуко щука
Приклад творчого завдання (побудова зв’язного висловлювання) Який навчальний предмет у школі тобі подобається найбільше? Напиши, чому ти так думаєш.
Приклади завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту
Приклади творчих завдань (висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту) Запропонуй свій варіант заголовку до цього твору. Обґрунтуй свій вибір. Що найбільше вразило тебе в тексті? Чому? Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
А оповідання Б казка В байка
А у парку Б у лісі В у гаю
А «Сторінки з книги природи» Б «Людина починається з добра» В «З джерела народної мудрості» Приклад відкритих завдань у тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь Закінчи речення. У творі ідеться про …………….. .
Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності Пронумеруй послідовність подій за порядком, викладеним у творі. грім дощ вітер
Покажи стрілочкою слово, яким закінчується прислів’я, що найточніше виражає головну думку твору. Згаяного часу і конем не час. Усе добре у свій доженеш. Гуляй, дитино, поки твоя година.
Математика Приклад завдання на знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями. 149 + (13 028 – 26 265 : 85) Приклади завдань на порівняння чисел і величин 1 мільйон 24 тисячі 405 число, яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу 726 см 8 мм 72 дм 68 мм
Приклади завдань на перетворення величин 540 с = хв 3 ц 10 кг = кг Приклади завдань на знаходження частини від числа Запиши число, яке дорівнює 3/4 від 800 Приклад завдання на застосування геометричного матеріалу Накресли прямокутник, площа якого 18 см2, а довжина – 6 см.
Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів
А 8 309 Б 80 309 В 83 009
А 1/8 Б 1/6 В 1/3
А 435 см, 436 м, 437 дм Б 564 мм, 563 см, 562 дм В 34 дм, 340 см, 3400 мм Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності Пронумеруй величини у порядку зростання. 273 см 275 м 277 дм Покажи стрілочками значення кожного виразу. 263 * 100 * 7 25 023 263 * 106 + 7 28 397 263 * 108 – 7 184 100 Приклад відкритого завдання у тестовій формі, виконання якого передбачає коротку письмову відповідь Запиши два числа, які є розв’язками нерівності 600 : b ˂ 100. b = , |
Підготовка до ЗНО 2017Погода в Широкому
Точний час
Наша адреса:
|