Меню сайту
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Форма входу

Психологічна корекція тривожності

 

У роботі з дітьми з високою тривожністю необхідно:

·               постійно підбадьорювати, заохочувати, демонструвати впевненість у їхньому успіху, їхніх можливостях;

·               виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності; формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;

·                розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;

·                розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками; розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;

Щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ; допоможе інсценізація етюдів на прояв сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем; ігри, що виражають тривожність, занепокоєння учасників, дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх, оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини, і на основі психологічного «розототожнення» з носієм гнітючих переживань позбутися власних страхів .

·              вироблення конструктивних способів поведінки у важких для дитини ситуаціях, а також оволодіння прийомами, що дають змогу дати раду зайвому хвилюванню, тривозі;

зміцнення впевненості в собі, розвиток самооцінки й уявлення про себе, турбота про «особистісний ріст» людини.

 Для організації роботи психолога з тривожними дітьми можна використовувати спеціально розроблену корекційну програму .

 

Психологічна корекція невпевненості в собі

 

Виховання впевненості в собі в дитини полягає в розвитку адекватних її можливостям домагань і самооцінювання. Необхідно викликати в дитини почуття симпатії до самої себе, самоповаги на основі більш точного знання своїх достоїнств і вад. Виховувати сміливість ризикувати (у розумних межах), бути самим собою без побоювання «втратити себе», бажання прагнути до успіху і самоствердження у своїх починаннях .

 

Формування в дітей адекватної самооцінки :

 

·              Не оберігайте дитину від повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання й одержує задоволення від зробленого.

·              Не перехвалюйте дитини, але і не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.

·              Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути в чомусь краще її.

 

·              Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. Підкресліть достоїнства іншого й покажіть, що ваша дитина може також досягти цього.

·              Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте уголос свої можливості й результати справи.

·              Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).

 

Особливості стилю поведінки із сором'язливими дітьми :

 

·              Розширюйте коло знайомих своєї дитини, частіше запрошуйте до себе друзів, беріть дитину в гості до знайомих людей.

·              Не варто постійно турбуватися про дитину, прагнути оберігати її від небезпек, в основному придуманих вами, не намагайтеся самі зробити все за дитину, запобігти новим ускладненням, дайте їй певну міру волі і відкритих дій.

·              Постійно зміцнюйте в дитині впевненість у собі, у власних силах.

·              Залучайте дитину до виконання різних доручень, зв'язаних зі спілкуванням, створюйте ситуації, в яких сором'язливій дитині довелося б вступити в контакт із «чужим» дорослим. Наприклад: «Треба довідатися, про що ця цікава книга з чудовими картинками. Давай запитаємо бібліотекаря (продавця) і попросимо дати нам її подивитися».

Звичайно в такій ситуації «вимушеного» спілкування дитина спочатку скута настільки, що вітається тільки пошепки, відводячи очі, і не відриваючись од руки матері. Зате, ідучи, прощається голосно й чітко, іноді навіть посміхається.

 

Психологічна корекція замкнутості, розвиток навичок спілкуванн:

 

У вихованні замкнутої дитини особливий акцент варто робити на її позитивних якостях, зміцнюючи віру дитини у свої сили і бажання відкритися іншим. Підкреслення достоїнств дитини сприяє позитивному сприйняттю її з боку навколишніх, породжує

прагнення установити з нею більш глибокий контакт. У спілкуванні із замкнутою дитиною потрібно виявляти терпіння, не «тиснути» на неї, намагаючись форсувати успіхи. Таких дітей необхідно спеціально навчати прийомів установлення контакту й інших комунікативних умінь.

 

Кілька порад педагогам,  батькам замкнутих дітей :

 

·              Розширюйте коло спілкування вашої дитини, приводьте її в нові місця і знайомте її з новими людьми.

·              Підкреслюйте переваги і корисність спілкування, розповідайте дитині, що нового і цікавого ви довідалися, а також, яке задоволення одержали, спілкуючись з тією або іншою людиною.

·              Прагніть самі стати для дитини прикладом людини, що ефективно спілкується.

·               

 

 

 

 

 


ЗНО 2017

 Підготовка до ЗНО 2017

Погода в Широкому
Точний час
Наша адреса:
Дніпропетровська область

Широківський район

смт Широке

вул.Набережна, 120

53700

тел.(05657)2-10-83

e-mail: shirokeschool@gmail.com

Мої знання
Друзі сайту
  • Районний відділ освіти
  • Новоселівська СЗШ
  • Широківська СЗШ №2
  • Степівська СЗШ
  • Олександрійська СЗШ
  • Олександрівська СЗШ
  • Андріївська СЗШ Соф. р-ну
  • Карпівська СЗШ
  • Зеленобалківська СЗШ
  • Кам'янська СЗШ