Сайт Широківської СЗШ №1 - РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ДОШКІЛЬНЯТ ЩОДО РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУК
Меню сайту
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ДОШКІЛЬНЯТ ЩОДО РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУК

від Скорик О.А.

Рівень розвитку дрібної моторики - один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, в неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, зв’язне мовлення. Оскільки недостатній розвиток зорового сприймання, уваги та, зокрема, дрібної моторики, призводить до виникнення негативного ставлення до навчання.

Саме тому робота з розвитку дрібної моторики повинна починатися задовго до вступу у школу.

З самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Вже в ранньому дитинстві можна виконувати:

масаж пальчиків, впливаючи тим самим на активні точки, які пов’язані з корою головного мозку; виконувати прості вправи, які супроводжуються віршованим текстом (наприклад “Сорока”);

не забувати про розвиток елементарних навичок самообслуговування: застібання та розстібання ґудзиків, зав’язування шнурків;

розминати пальцями пластилін, глину, тісто;

катати по черзі кожним пальчиком камінці, намистинки, шарики;

нанизувати намистинки на тоненьку стрічку, робити намисто;

стискати та розтискати кулачки;

робити м’які кулачки, які можна легко відтиснути і в які дорослий може просунути свої пальці та міцні, які не розтиснеш;

двома пальцями руки (вказівним та середнім) “ходити” по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою;

показувати окремо тільки по одному пальчику;

барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу;

махати в повітрі тільки пальцями, не рухаючи долонею;

плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі;

нанизувати великі ґудзики на нитку;

Зав’язувати вузлики на мотузці;

закручувати кришки, шурупи, гайки, заводити механічні іграшки;

ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками;

складання матрьошок;

малювання у повітрі;

ігри з піском, водою; малювати, розфарбовувати, штрихувати; різати ножицями.

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. “Пальчикові ігри” начебто відтворюють реальність навколишнього світу – предмети, тварин, людей, їх діяльність, явища природи. В ході “пальчикових ігор” діти, повторюючи рухи дорослих активізують моторику рук та мовлення.

“Пальчикові ігри” – це інсценування яких-небудь рифмованих розповідей, казок з допомогою пальчиків. Багато ігор потребують участі обох рук, що дає можливість дітям орієнтуватися в поняттях “праворуч”, “ліворуч”, “вгору”, “вниз” і т.п. На початку та вкінці гри необхідно включати вправи на розслаблення, щоб зняти зайве напруження у м’язах. Це може бути поглажування від кінців пальців до долоні, легке потрушування, помахування руками.

Хованки Пальці в хованки всі грались

Ось так, ось так,

В кулачки всі заховались,

Ось так, ось так.      (Ритмічно згинати та розгинати пальці, покрутити кулачком)

Зайці Скаче зайчик перший

Під високою сосною,

А під другою сосною,

 Скаче зайчик другий.         (Вказівний і середній пальці правої руки підняті вгору, всі інші випрямлені і з’єднані. Долонею правої руки тримати вертикально вгору. Пальці широко розставлені. І так само іншою рукою)

Соління капусти Ми капусту порубали,

 Свіжу моркву натирали,

 Ми капусту посолили,

 З неї соку надушили.          (Різки рухи прямими кистями рук, пальці з’єднані, долоні прямі. Почергові рухи рук до себе і від себе. Пальці стиснуті в кулаки. Кінчики пальців обох рук зібрані разом, імітуємо посипання сіллю. Інтенсивно стискаємо пальці обох рук в кулаки)

Коза і козенята Іде коза рогата,

 Коза бородата,

 Козенятко спішить,

 Дзвоником дзвенить.          (Вказівний і мізинець правої руки вгору. Інші притиснути до долоні. Вказівний і мізинець палець вгору. Пальці долоні прямі, з’єднані з великим, опущені до низу)

Замок На дверях замок висить,

 Ми його відкриєм вмить.

 Постукали, покрутили

 І легесенько відкрили.       (Ритмічні швидкі з’єднання пальців обох рук в замок. Пальці зціплені в замок, руки тягнуться в різні сторони. Рухи зціпленими пальцями від себе, до себе. Пальці зціплені біля долонею постукують один одного. Пальці розціплюються, долоні в сторони.)

 

 


ЗНО 2017

 Підготовка до ЗНО 2017

Погода в Широкому
Точний час
Наша адреса:
Дніпропетровська область

Широківський район

смт Широке

вул.Набережна, 120

53700

тел.(05657)2-10-83

e-mail: shirokeschool@gmail.com

Мої знання
Друзі сайту
  • Районний відділ освіти
  • Новоселівська СЗШ
  • Широківська СЗШ №2
  • Степівська СЗШ
  • Олександрійська СЗШ
  • Олександрівська СЗШ
  • Андріївська СЗШ Соф. р-ну
  • Карпівська СЗШ
  • Зеленобалківська СЗШ
  • Кам'янська СЗШ