Сайт Широківської СЗШ №1 - Практичні поради психолога з корекції психічних функцій: уваги, пам'яті, мислення Пізнавальні проце
Меню сайту
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

Практичні поради психолога з корекції психічних функцій: уваги, пам'яті, мислення

 

Пізнавальні процеси (увага, пам'ять, мислення) входять як складова частина в будь-яку людську діяльність. Людина народжується з достатньо розвинутими задатками до пізнавальної діяльності, але вони несвідомі, їх ще треба розвивати. Тому великий вплив має виховання в сім'ї, в школі для розвитку пізнавальних процесів дитини.

Пропонуємо практичні рекомендації для вчителів і батьків, які допоможуть у роботі з школярами.

 

Розвиток уваги

 

  1. Привчіть себе уважно працювати в різноманітних умовах і навіть у шумному оточенні.
  2. Систематично тренуйте свою концентрацію уваги на всьому взагалі, виділяючи щось конкретне.
  3. Тренуйтесь в переключенні уваги з одного предмета на інший, виділяйте найважливіші предмети серед другорядних.
  4. Розвивайте у себе вольові якості - це допомагає у розвитку уваги. Починайте роботу з найскладнішого, нецікавого, намагайтесь виконати ті справи, які хочеться відкласти на пізніше. Чергуйте легкі і важкі завдання, цікаві та нецікаві. Робіть перерви під час роботи.
  5. Частіше використовуйте гру з головоломками або в шахмати.
  6. Постійно тренуйте свої здібності до концентрації зосередженості уваги. Пригадайте, як у першому класі вас вчили: сядьте рівно, зберіться, налаштуйтесь на роботу.
  7. Кращий спосіб розвивати увагу - навчиться бути уважними до людей.

 

Прийоми розвитку пам'яті

 

  1. Важливою умовою гарного запам'ятання є розуміння того, що треба засвоїти. Для кращого засвоєння матеріалу корисно розділити його на смислові частини, виділяючи при цьому головне і другорядне; складати план прочитаного; запам'ятати ключові слова; переказувати текст своїми словами.
  2. Велике значення для запам'ятання мають почуття та емоції. Емоційне оформлення сприяє кращому запам'ятанню, тому що позитивне чи негативне довше зберігається в пам'яті ніж нейтральне.
  3. Тренуючись у запам'ятанні, намагайтесь виконувати задачі та практичні вправи, з використанням тієї інформації, яку необхідно запам'ятати.
  4. Враховуйте, чим більше видів пам'яті приймають участь у запам'ятанні , тим краще зберігається та відтворюється матеріал. Тому треба тренувати всі види пам'яті - образну і логічну, механічну і смислове.
  5. Одне з кращих правил покращення пам'яті - повторення. Але важливо знати, як краще організувати повторення. Найкраще спочатку його проводити через 15-20 хвилин. Потім краще проводити повторення через 8-9 годин і через 24 години. При повторенні не варто перевтомлюватись, треба робити перерви.

Пізнавальні процеси (увага, пам'ять, мислення) входять як складова частина в будь-яку людську діяльність. Людина народжується з достатньо розвинутими задатками до

6. Ще здавна відомий такий прийом запам'ятання, як установлення асоціації між інформацією, що необхідна для запам'ятання, та чимось знайомим. ( Російська фраза, наприклад: " Каждый охотник желает знать, где сидит фазан"- красный, оранжевый, желтый, зеленый, голубой, синий, фиолетовый - цвета радуги ).

 

Способи розвитку мислення

 

  1. Відомий загальний принцип, якого слід дотримуватись: " Хочеш бути розумним, навчись розумно ставити запитання, уважно слухати, спокійно відповідати і зупинитись, коли нічого більше сказати".
  2. Мислення починається з запитань " чому? ", "як?". Вчіться знаходити правильні відповіді на них. Для розвитку мислення важливо формувати у себе такі якості, як вміння бачити предмет чи явище з різних сторін, вміння бачити нове у звичному.
  3. Вміння помічати в предметі чи явищі кілька ознак - важлива властивість мислення. Чим більше число ознак предмета бачить людина, тим гнучкіше її мислення. Це вміння можна тренувати в іграх на дотепність, у вирішенні логічних задач та головоломок.
  4. Порівняння близьких за значенням понять - один з прийомів розвитку мислення. Наприклад, що спільного і що відмінного між літаком і метеликом.
  5. Мислення і мова нерозлучні. Кожна думка має словесне оформлення. Тому для розвитку мислення можна використати такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте пояснити другому.
  6. Активне використання письмової мови ( твори, листи, ведення щоденника).
  7. Важливий засіб - узагальнення. Наприклад, троянди, тюльпани, ромашки - це квіти.

 

 


ЗНО 2017

 Підготовка до ЗНО 2017

Погода в Широкому
Точний час
Наша адреса:
Дніпропетровська область

Широківський район

смт Широке

вул.Набережна, 120

53700

тел.(05657)2-10-83

e-mail: shirokeschool@gmail.com

Мої знання
Друзі сайту
  • Районний відділ освіти
  • Новоселівська СЗШ
  • Широківська СЗШ №2
  • Степівська СЗШ
  • Олександрійська СЗШ
  • Олександрівська СЗШ
  • Андріївська СЗШ Соф. р-ну
  • Карпівська СЗШ
  • Зеленобалківська СЗШ
  • Кам'янська СЗШ