Логопедичний супровід учнів Широківської СЗШ №1
у 2015-2016 н.р.
Логопедичний супровід-це комплексний метод, що ґрунтується на єдності таких функцій, як:
-рання діагностика дітей з мовленнєвими вадами та забезпечення своєчасної спеціалізованої допомоги;
-удосконалення форм корекційної роботи з учнями, які мають вади мовлення та попередження вторинних порушень;
-систематизація обліку та аналізу даних про кількість дітей, які потребують корекції мовного розвитку;
-удосконалення просвітницької роботи з батьками з питань мовленнєвого розвитку дітей.
Діагностична робота - є складовою частиною комплексного вивчення дитини. Основна його мета- прогноз ймовірних труднощів у навчанні, визначення причин мовних недоліків.
В результаті діагностичного обстеження, яке провела у вересні 2015р. було виявлено 56 учнів з порушенням усного та писемного мовлення, з них -34 першокласники.
Для проведення корекційних занять діти зі схожою структурою мовленнєвого порушення були зараховані в логопедичні групи.
У 2015-2016н.р. було скомплектовано 3 групи дітей, які мали порушення процесів читання та письма, та 3 групи першокласників з порушенням вимови окремих фонем.
Щоб запобігти порушення процесів читання та письма у школярів необхідно сформувати у дітей правильне мовлення, тому з першокласниками, які мали дефекти мовлення, працювала над розвитком правильного дихання, голосу, артикуляційних органів.
Важливе місце в моїй роботі займає розвиток дрібної моторики. Пальчикова гімнастика, самомасаж пальців та кінезіологічні вправи стимулюють розвиток мовлення та дозрівання центральної нервової системи дітей.
В учнів - дисграфіків розвивала зорово-просторову орієнтацію шляхом написання графічних диктантів. Пропонувала завдання на запам’ятовування послідовності розташування різних предметів, складання фігур з паличок з метою тренування зорової уваги та пам’яті.
Розвивати зоровий контроль допомагали дидактичні завдання, в яких учні розмежовували слова в реченні, виправляли помилки в словах, знаходили межі речень в тексті.
Для розвитку зорово-буквеного гнозису, зорового аналізу та синтезу використовувала вправи на уточнення оптичного образу букв. На логопедичних заняттях діти грали в різні навчальні ігри, розгадували кросворди та ребуси.
Щоб досягти позитивних результатів у роботі тримала зв’язок з батьками. Виступала на батьківських зборах з доповідями про завдання та специфіку логопедичної роботи, щодо підвищення успішності учнів, особливості розвитку мовлення та психічних процесів дітей, проводила індивідуальні консультаційні заняття, де пояснювала етапи корекційної роботи та демонструвала прийоми корекційної - розвиваючих вправ.
У 2015-2016н.р було проведено 19 консультаційних занять.
У своїй діяльності тісно співпрацюю з вчителями початкової ланки. У вересні 2015р. презентувала власний досвід роботи на районному семінарі практичних психологів та заступників по виховній роботі.
З метою надання реабілітаційної допомоги дітям з порушенням психо - фізичного розвитку при відділі освіти функціонує РПМПК. Я в складі цієї комісії. Мої функції-діагностування мовленнєвих порушень дітей з особливими потребами, оформлення необхідної документації для представлення їх на ОПМПК. В результаті обстеження на ОПМПК діти отримують рекомендації щодо навчальних програм, лікування, та направлення до спеціальних навчальних закладів.У минулому навчальному році двоє учнів нашої школи-Масляний Кирило(1-Акл.) та Гмиря Денис(1-Вкл.) рішенням ОПМПК були направлені до КБНРЦ «Перлина».
В результаті проведення корекційної роботи з учнями-логопатами у минулому навчальному році із 24 дітей, зарахованих в логопедичні групи, випущено13 школярів з виправленим мовленням, а 11- частково відкореговані та залишені для продовження роботи в групах ППЧ.
Таким чином, логопедичний супровід - це процес направлений не тільки на виправлення мовних недоліків і їх корекцію, а й на запобігання вторинним порушенням та створення на цій основі для дітей-логопатів умов для встановлення стійких комунікативних зв’язків із оточуючими.