Сайт Широківської СЗШ №1 - Зразок опису молодшого школяра з порушеннями психологічного розвитку та порушеннями мовлення
Меню сайту
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

Зразок опису молодшого школяра з порушеннями психологічного розвитку та порушеннями мовлення

 

з інвалідністю/ під опікою/дитина-сирота                                                              первинно/повторно

позбавлена батьківськокого піклування                                                                     № реєстраційний

(вказати, якщо є)

№п/п

 

ПІБ дитини

                                                           Дата народження                  повних років та місяців

 

            Анамнез обтяжений/ не обтяженн ий (короткі відомості, див. картку здоров’я).

            Освітній маршрут дитини.

            Сім`я повна/неповна (одинока мати, батьки розлучені) або дитина під опікою/позбавленна батьківського піклування тощо.

            Мета представлення або скарги.

 

            Хід обстеження

 

1.

Об`єктивно (перші враження про дитину)

-Вхід. Наприклад: Дитина зайшла з мамою. Спокійна або насторожена,напружена, вередує, плаксива.

-Зовнішній вигляд: охайний /неохайний, астенічний, виглядає соматично ослабленим.

- Контакт: доступна/не доступна; в контакт вступає поступово, після заохочення, адаптаційної паузи, через іграшку; проявляє реакцію відмови, не вступає в емоційний контакт і співпрацю, мовчить; проявляє зацікавленість, позитивно реагує на дорослого, легко вступає в контакт;не відразу підпорядковується інструкціям, проявляє мовний негативізм, потрібні додаткові зусилля для включення в діяльність, на контакт йде неохоче, уникає зорового та тактильного контакту.

- Поведінка: адекватна/ неадекватна(розгальмований, збудливий, імпульсивний тощо). Дотримує чи не дотримує дистанцію з дорослим.

 

2.

Бесіда

- Як тебе звуть?

- Скільки тобі років?

- Як звуть батьків?

- Де працюють?

- Хто ще є в сім`ї?

 Фіксуємо дослівні відповіді.

Рефлексія: відповідає охоче/неохоче, потребує заохочення,  емоційної підтримки з боку мами або консультанта тощо.

Наприклад: Хлопчик  до бесіди залучився після адаптаційної паузи,працювати за столом відмовився, спілкується стоячи, неохоче.

3.

Орієнтація в навколишньому, загальна обізнаність

- Скільки у собаки лап?

- Скільки у курки лап?

- Заєць -це тварина чи рослина?

- На яких деревах ростуть шишки?

- Назви свою домашню адрессу.

- В якій країні ти живеш? тощо.

Недостатня/ дещо обмежена/ не відповідає віку

Фіксуємо дослівні відповіді та види допомоги при відповідях(навідні запитання, підказки, спрощення інструкції, детальний розбір завдання)

Рефлексія.

4.

Часові уявлення

  • Пори року

 

 

 

- Дні тижня

 

 

- Назви місяців

Не відповідають віку / знижені

Називає пори року(які саме) за картинками в правильній послідовності / за описом дорослого/ послідовність плутає / розрізняє контрасні (зима-літо)

 

Називає(які саме) з підказкою, плутає/не плутає робочі та вихідні дні, їх послідовність.

 

Називає(які саме) з підказкою, плутає/не плутає.

Рефлексія.

5.

Конструктивна діяльність

- Панель (6 фігур з 2-х складених)

 

 

 

- На вибір: “Будиночок”, “Краблик”,  “Гриб”

Розвинена достатньо/недостатньо/слабко/на середньому рівні.

 

Склав самостійно/за зразком/методом зорового співвіднесення/методом проб та помилок/ із застосуванням силового методу.

 

 

 

Склав самостійно, швидко/повільно/за розкресленим зразком.

Повторно-досвід переніс/переніс частково/ не переніс.

 

Дрібна моторика розвинена достатньо/недостатньо/слабко. Моторно неспритний.

Зорове сприйняття потребує\не потребує розвитку.

Рефлексія. Наприклад:працює охоче, з бажанням; працює повільно, млявий, завдання виконує неохоче.

 

6.

Орієнтація в просторі

- ліворуч/праворуч

- вгорі/внизу

- попереду/позаду

Недостатня/дещо знижена

Орієнтується/не орієнтується відносно себе/предмету.

Види допомоги. Рефлексія.

7.

Сенсорні еталони

- колір

 

- форма

 

 

- розмір

Не відповідає віку/потребує розвитку/сформовані недостатньо

Основні кольори та відтінки(фіксуємо які саме): називає за картинками /розрізняє/ співвідносить

.

Фіксуємо які саме форми називає за картинками /розрізняє/ співвідносить

 

диференціює поняття «найбільший-найменший» на кількості з …

Рефлексія.

8.

Вивчення інтелектуальної діяльності

- Групування за фунціональними ознаками (8 пар)/ парні аналогії(кількість пар)

 

 

- Групування за родовими ознаками (8 пар)

 

 

- Узагальнення

 

 

- 4-ий зайвий (за картинкою, на вербальному матеріалі)

 

 

 

- сюжетний малюнок(вказати назву)/ серія сюжетних картинок з 4-ох(вказати назву)/

логічний ланцюжок(вказати назву)

 

-«Нісенітниці»

 

- розуміння прислів`їв, метафор

 

 

 

Групує (вказати кількість пар)самостійно/за зразком/з допомогою навідних питань..

Пояснення дає однослівні/на побутовому рівні/ без пояснень.

 

 

 

Принцип групування зрозумів самостійно/ не зрозумів, починає групувати за функціональними ознаками.

Групує(вказати кількість пар) самостійно/за зразком/ з допомогою навідних питань.

 

 Узагальнює за навідними запитаннями. Якими узагальнюючими поняттями володіє. В пасиві(які саме), в активі(які саме).

 

Процеси аналізу та синтезу затруднені, потребують розвитку.

Вилучає самостійно або при спрощенні інструкції, детальному розборі завдання.

 Досвід переносить/не переносить.

 При пояснені потребує навідної допомоги (фіксуємо види допомоги)

Простий зміст зрозумів самостійно/ з навідною допомогою/ не зрозумів. Усвідомлює/не усвідомлює прихований зміст. Фіксуємо види допомоги, якими користується

. Послідовність серії викладає з допомогою дорослого або самостійно.

 

 

 Осмислив безглуздість малюнку самостійно/ з допомогою/ не осмислив. Види допомоги

Збережене/розуміє буквально/з навідною допомогою. Фіксуємо дослівні відповіді та види допомоги.

Рефлексія.

9.

Шкільні навички

- математика

*рахунок

 

*зворотній рахунок

*підсумкове число

*поняття пр число

 

*диференціація “білше/менше»

 

*урівняння множин

 

 

*арифметичні дії +, -

 

*знання таблиці множення

 

*розв`язання задач(+,-); (*,:)

 

- читання

 

 

- письмо

 

Не відповідають віку/потребують розвитку

 

Вмежах....(механічний або на конкретному матеріалі)

 

В межах....

Називає в межах…

Визначає самостійно або з опорою в межах....

 

Диференціює на кількості…

Відвернено чи на конкретному матеріалі.

 

урівнює І,ІІ способами -самостійно або з допомогою і на якій кількості.Відвернено чи на конкретному матеріалі.

 

В межах....(+,- 1); (+,- 2) - відвернено чи на конкретному матеріалі.

 

 

 

 

 

 

 

Поскладове/цілими словами. Розуміння прочитанного на рівні слова/речення/тексту. Переказує самостійно/за навідними питанями

 

Навички письма сформовані/не сформовані (додаємо зразки письма під диктовку або списування) Ліворукий/праворукий.

 

10.

Моленєвий розвиток

 

- фраза

 

- словник

 

 - прийменникові конструкції

 - узгодження в роді, числі, відминку

 - утворення зменшувально-пестливих форм

- звуковимова

 

-будова складних слів

 

- фонематичний слух

(ба-па-ба, ха-ка-ха, шити-мити-бити тощо)

-зв`язне мовлення

 

-проба на дизартрію

 

 

 

 

-просодика

 

Не сформований за віком/лексико-граматична сторона мовлення порушена

Поширена/не поширена, аграматична

 

Побутового характеру, збіднений, дещо знижений, недостатній

 

Які вживає ( приклади)

 

Порушене/не порушене ( приклади)

 

Утворює/ не утворює (приклоди)

 

Порушена/не порушена ( приклади)

 

Порушена/не порушена ( приклади)

 

Розвинений недостатньо ( приклади)

 

 

Розвинене недостатньо

 

Негативна /позитивна /помірно виражена (салівація, тремор язика, язик напружений , синіє, труднощі утримання артикуляційної пози та при переключенні артикуляційних рухів,, спазми артикуляційного апароату під час мовлення тощо)

 

Якщо є відмічаємо особливості будови артикуляційного апарату.

11.

Контакт

Продуктивний/малопродуктивний/нестійкий/пасивно-підлеглий

12.

Психічні процеси

- увага

 

- пам`ять

 

 

- мислення

 

 

- емоції

Не відповідають віку/потребують розвитку

Не стійка/розсіяна, привертається/не привертається, потребує стимуляції

Змішаного типу з перевагою зорової механічної/ функції пам’яті знижені . потребують розвитку

 

Сповільнене, наочно-образне, наочно-дійове, торпідне; гнучке/негнучке; недостатньо узагальнене.

 

Емоційно-лабільний/емоції незрілі: апатичний, стриманий, тривожний, збудливий, імпульсивний, непосидючий, нерішучий, запальний тощо. Настрій. Інтерес до співпраці. Мотивація.

13.

Допомога

Сприймає/не сприймає/використовує частково/в повному обсязі.

14.

Навчуваність

Збережена/знижена

15.

Працездатність

Недостатня/знижена/ нестійка, потребує стимуляції/залежить від оточення та емоційного фону/ епізодична,вибіркова, не здатний контролювати свою діяльність/хвилеподібна.

 


ЗНО 2017

 Підготовка до ЗНО 2017

Погода в Широкому
Точний час
Наша адреса:
Дніпропетровська область

Широківський район

смт Широке

вул.Набережна, 120

53700

тел.(05657)2-10-83

e-mail: shirokeschool@gmail.com

Мої знання
Друзі сайту
  • Районний відділ освіти
  • Новоселівська СЗШ
  • Широківська СЗШ №2
  • Степівська СЗШ
  • Олександрійська СЗШ
  • Олександрівська СЗШ
  • Андріївська СЗШ Соф. р-ну
  • Карпівська СЗШ
  • Зеленобалківська СЗШ
  • Кам'янська СЗШ