Рекомендації вчителям щодо роботи зі «слабкими" учнями
«Слабкі» учні за своїми нейродинамічними особливостями мають ряд переваг, що мусить урахувати вчитель:
- У ситуаціях, які вимагають монотонної роботи, вони більш успішні.
- Ці учні є успішними в таких видах діяльності, що вимагають попередньої підготовки.
- Для них сприятливі ситуації, які вимагають послідовної, планомірної роботи.
- Вони схильні проникати в більш глибокі зв’язки та відносини всередині навчального матеріалу , тому виявляють свої переваги в таких ситуаціях, де потрібні розуміння та знання предмета понад шкільну програму.
- Вони схильні до ретельного контролю виконання навчальних завдань, перевірки отриманих результатів.
Умови ефективної роботи зі «слабкими учнями»
- Не ставити «слабкого» в ситуацію несподіваного запитання й не вимагати швидкої відповіді на нього, давати учню достатньо часу на обмірковування та підготовку.
- Бажано, щоб відповідь була не в усній, а в письмовій формі.
- Не давати для засвоєння в обмежений проміжок часу великий, різноманітний, складний матеріал, треба розбивати його на окремі інформаційні шматки й давати їх поступово.
- Не примушувати таких учнів відповідати на запитання з нового, щойно засвоєного матеріалу, краще відкласти опитування на наступний урок.
- Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не тільки оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець» тощо) треба формувати в таких учнів упевненість у своїх силах, у своїх знаннях, у можливостях учитись. Ця впевненість допоможе учню в екстремальних стресових ситуаціях здачі іспитів, написання контрольних тощо.
- Обережніше оцінювати невдачі учня, адже він сам дуже болісно до них ставиться.
- Під час підготовки учнем відповіді дати йому час для перевірки та виправлення написаного.
- У мінімальному ступені відволікати учня, намагатись не переключати його увагу, створювати спокійну обстановку.