Правовиховна робота у школі життєтворчості
Система правового виховання в школі життєтворчості має мету :
- сприяти соціальному зростання учнівської молоді, утвердженню в її свідомості гуманних принципів, втілених у праві;
- сприяти підвищенню громадянської активності молоді.
Основою системи є ознайомлення учнів з:
- основними статтями Конституції України;
- положеннями Конвенції про права дитини;
- положеннями Декларацій прав дитини.
Завдання правового і громадянського виховання:
- формування правової свідомості;
- вивчення правової і законодавчої бази, демократичних принципів функціонування політичної системи та державної влади;
- формування демократичної громадянської позиції, правової відповідальності, навичок участі у політичному житті;
- формування культури, міжособистісних відносин;
- розуміння соціальних відносин у суспільстві;
- формування мотивації соціальної поведінки особистості, набуття соціальних навичок;
- запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, підлітковій злочинності;
- створення безпечних умов для навчання, фізичного розвитку;
- запобігання дитячій бездоглядності, попередження бродяжництва;
- профілактика вживання наркотичних речовин, протидія шкідливим звичкам.
Основні принципи реалізації правового і громадянського виховання:
- гуманізм;
- демократичність;
- зв'язок з практичною діяльністю;
- зорієнтованість на позитивні соціальні дії;
- наступність і безперервність;
- міждисциплінарність;
- полі культурність;
- плюралізм.
Напрямки та форми роботи
Правовиховна робота включає діагностичну, корекційну, профілактичну та просвітницьку роботу. Всі ці напрямки здійснюються в комплексі класними керівниками, психологом, заступником директора з виховної роботи.
В школі створено банки даних для дітей, що перебувають на внутрішкільному обліку (ВШО), «групі ризику», кризових сім’ях, сім’ях, де є загроза здоров’ю дитини. На кожного з цих учнів заведено особову справу, де є психологічно-педагогічні характеристики, акти обстежень матеріально-побутових умов сімей, акти відвідування класними керівниками.
З метою профілактики ухилення від навчання щотижнево проводяться рейди, ведеться жорсткий контроль за відвідуванням навчальних занять учнями, особлива увага приділяється учням, що перебувають на ВШО; ведеться «сигнальна книга», в якій фіксуються пропуски уроків.
Класними керівниками використовуються різноманітні форми правовиховної роботи:
- діагностика відхилень у поведінці учнів;
- виховні години («Ніхто не має права ображати дитину», «за право бути дитиною», «Правопорушення та юридична відповідальність»);
- диспути, правові брейн-ринги, дебати;
- зустрічі з представниками правоохоронних органів, спеціалістами Центру соціальних служб для молоді, лікарями;
- інтерактивні заняття(Формування відповідальної безпечної поведінки»);
- тренінги (Знаємо та реалізуємо свої права»);
- конкурси малюнків «Права очима дітей».
Щомісяця проводиться правовий батьківський всеобуч. Перевага надається активним формам роботи з батьками у цьому напрямку.